Skip to content Skip to footer

Vai esi gatavs deliģēt domāšanu kādam citam?

Tu jau zini – kā digitālā mārketinga speciālisti mēs vienmēr meklējam karstākās aktualitātes. Nu mūsu redzeslokā ir nonācis jaunais Google SGE, tādēļ šajā reizē to ar prieku arī apskatīsim.

Nākotne, kas ir jau klāt, jeb meklēšanas ģeneratīvā pieredze (SGE)

Ko Tev sniegs SGE (Search Generative Experience) un ko iespējams no tā sagaidīt? Nu ko, turies cieši, jo nākotne ir klāt! Taču šobrīd – soli pa solim par aktuālāko.

Pirmkārt, jāapzinās, ka SGE mērķis ir atbildēt uz jautājumiem sarunvalodas veidā – radot līdzīgu pieredzi kā reālā saziņā ar cilvēkiem. Kā tas izskatīsies? Piemēram, ierakstot meklētājā “sarkans kalnu velosipēds”, pirmā parādīsies AI veidotā informācija – par lietām, kas jāņem vērā, pērkot šādu velosipēdu, kā arī labākie piedāvājumi ar atsauksmēm.

Atsauksmes

Izskatās, ka SGE ļoti patīk atsauksmes. SGE norādītajos produktos bieži ir iekļauta ieteikto produktu sadaļa, kas izceļ atsauksmju nozīmi. Tomēr jaunums ir tas, ka SGE šķietami novērtē arī atsauksmes no tiešsaistes publikācijām. Tas varētu nozīmēt, ka ir pienācis laiks speciālistiem jau laicīgi ķerties klāt pie aktīvākas atsauksmju iegūšanas produktiem un pakalpojumiem.

Merchant Center maģija

Šeit ir dažas labas ziņas mūsu SEO entuziastiem. Kad meklētājs noklikšķina uz kāda no ģeneratīvajos rezultātos parādītajiem produktiem, ekrānā  tiek atvērts jauns panelis. Šajā panelī ir saraksts ar tiešsaistes veikaliem, kas pārdod vaicāto produktu vai saistītās preces. Dati šim nolūkam tiek iegūti no Google Merchant Center, kas ir pazīstams rīks daudziem e-komercijas SEO speciālistiem.

Svarīgākās nianses par Google SGE, kas Tev jāzina:

  • Uz datiem balstīta lēmumu pieņemšana: Google SGE izmanto progresīvu datu analīzi, lai piedāvātu digitālajiem tirgotājiem vērtīgu ieskatu lietotāju uzvedībā un preferencēs. Šī uz datiem balstītā pieeja ļauj tirgotājiem pieņemt pārdomātus lēmumus, pilnveidot stratēģijas un uzlabot savu kampaņu kopējo efektivitāti.
  • Reāllaika kontekstuālā mērķauditorijas atlase: izmantojot Google SGE kontekstuālo izpratni, mārketinga speciālisti var nodrošināt ļoti atbilstošu saturu un reklāmas, pamatojoties uz lietotāja reāllaika kontekstu un atrašanās vietu. Šī funkcija ir īpaši vērtīga uz atrašanās vietu balstītam mārketingam un reāllaika reklāmām.
  • Vairāku platformu konsekvence: Google SGE vairāku platformu iespējas ļauj tirgotājiem uzturēt konsekventu zīmola vēstījumu dažādās ierīcēs un kanālos. Šī konsekvence veicina zīmola atpazīstamību un uzticēšanos, atvieglojot lietotājiem mijiedarbību ar zīmolu dažādos saskares punktos.

Jāatceras, ka SGE joprojām ir eksperimenta stadijā. Taču viena lieta ir skaidra – ar AI uzlaboti meklēšanas rezultāti ir nākotnes ceļš, un tie, visticamāk, ietekmēs citus produktu atrašanas veidus. Tas noteikti mūsu sfēru padarīs izaicinošāku, lai noturētu klientu lapu trafikus, taču Reprise komanda jau aktīvi mācās un izzina jauno.